بهترین لپ تاپ ها برای برنامه نویسی

توسط رایان لیم

بهترین لپ تاپ ها برای برنامه نویسی 

اگر به دنبال تهیه یک لپ‌تاپ برای برنامه‌نویسی هستید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، ما می‌توانیم در این زمینه به شما کمک کنیم، اما ابتدا اجازه دهید آنچه را که در لپ‌تاپ کدنویسی به دنبال آن هستیم، بررسی کنیم. ترجیحاً می‌خواهید مقدار رم خوبی داشته باشید - 16 گیگابایت برای شروع - و یک CPU مناسب که به شما امکان می‌دهد کد خود را سریع‌تر گردآوری و آزمایش کنید. فضای زیاد صفحه نمایش هرگز بد نیست، و یک صفحه کلید راحت تقریباً ضروری است، زیرا احتمالاً برای مدت طولانی تایپ خواهید کرد. اگر می خواهید روی نمایشگرهای متعدد کار کنید، می خواهید یک پورت خوب انتخاب کنید، بنابراین نیازی به تهیه دانگل یا داک ندارید. برای کار در حال حرکت، ساخت، قابلیت حمل و عمر باتری نیز از عوامل اصلی خواهند بود. این مقاله چند انتخاب برای شروع شما دارد و امیدواریم بتوانید جستجوی خود را محدود کنید و بهترین لپ تاپ را برای نیازهای خود تهیه کنید. این لیست در حال حاضر کمی کوتاه است، اما با بررسی مدل های بیشتر، این لیست افزایش خواهد یافت.

ما بیش از 85 لپ تاپ را خریداری و آزمایش کرده ایم. در زیر، توصیه‌های ما را برای بهترین لپ‌تاپ‌های کدنویسی که می‌توانید خریداری کنید، خواهید یافت. همچنین می توانید توصیه های ما را برای best laptops،  best business laptopsو best Windows laptops مشاهده کنید.

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی

     بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی که ما آزمایش کرده ایم Apple MacBook Pro 14 (2023) است. این لپ تاپ سطح بالا دارای ساختار تمام آلومینیومی مستحکم، طراحی قابل حمل، جمع و جور و عمر باتری باورنکردنی تمام روز است. می‌توانید جدیدترین مدل را با M2 Pro یا Max SoC دریافت کنید که قدرت پردازشی کافی برای انجام چالش‌برانگیزترین بارهای کاری را دارند. این تراشه ها همچنین دارای یک GPU بسیار توانمند هستند که برای توسعه بازی یا هر صنعتی که نیاز به اسب بخار گرافیکی بالایی دارد عالی است. نکته منفی این است که حتی اگر به آن نیاز نداشته باشید، برای عملکرد گرافیکی هزینه خواهید کرد. تجربه کلی کاربر عالی است. شما یک صفحه نمایش Mini LED واضح، یک صفحه کلید جادار و قابل لمس، و یک تاچ پد لمسی غول پیکر و آسان برای استفاده دارید. پورت ها شامل سه پورت USB-C/Thunderbolt 4 و یک HDMI هستند، بنابراین می توانید به راحتی مانیتورهای خارجی و لوازم جانبی را متصل کنید. اگر فضای صفحه نمایش بیشتری می خواهید و برای پرداخت هزینه بیشتر مشکلی ندارید، می توانید Apple MacBook Pro 16 (2023) را تهیه کنید. این همان دستگاه است اما با بلندگوهایی با صدای بهتر و عمر باتری کمی بیشتر. یک جایگزین ویندوز برای مک بوک پرو،Dell Precision 5570 (2022) است، یک لپ تاپ 15.6 اینچی همراه با پردازنده های نسل 12 اینتل. مانند مک بوک پرو، تجربه کاربری ممتازی را با نمایشگر زیبا و صفحه کلید راحت فراهم می کند. شما فقط سه پورت USB-C/Thunderbolt 4 دریافت می‌کنید، اما عمر باتری آن تنها با استفاده از شش تا هفت ساعت نور بسیار کوتاه‌تر است. در نهایت، یافتن این لپ‌تاپ از طریق فروشندگان و بازارهای شخص ثالث دشوار است، بنابراین بهتر است آن را مستقیماً از طریق  Dell دریافت کنید. 

 بهترین لپ تاپ میان رده بالا برای برنامه نویسی

اگر به قدرت پردازش یک لپ تاپ سیار مانند  Apple MacBook Pro 14 (2023) نیاز ندارید و ترجیح می دهید با لپ تاپ همراه باشید، به جای آن Apple MacBook Air 13 (2022) را تهیه کنید. فوق العاده نازک و سبک است و باتری آن به راحتی در طول یک روز کاری کامل دوام می آورد. این مدل صفحه نمایش خوب و واضح دارد ( البته نه Mini LED مانند MacBook Pro) و یک صفحه کلید عالی. علاوه بر این، SoC M2 آن برای اکثر برنامه نویسان به اندازه کافی سریع است. نقطه ضعف اصلی انتخاب پورت محدود آن است، زیرا همچنان به دو پورت USB-C/Thunderbolt 3 با پشتیبانی از یک نمایشگر خارجی محدود است. یک جایگزین بزرگتر Apple MacBook Air 15 (2023) خواهد بود. این لپ تاپ همان لپ تاپ 13-inch MacBook Air است اما با صفحه نمایش 15.3 اینچی و بلندگوهای بهتر. با این حال، 200 دلار گرانتر از مدل 13 اینچی است، و با شروع ارتقاء رم و SSD، قیمت آن به MacBook Pro 14 که در بالا توصیه می کنیم بسیار نزدیک می شود.  برای کاربران ویندوز،  LG gram 14 (2023) را دریافت کنید. با وزن تنها 2.1 پوند، حتی از Apple MacBook Air 13 نیز سبک تر است. تجربه کاربری فوق العاده ای را ارائه می دهد و عمر باتری آن تقریباً در حدود یازده ساعت استفاده سبک است. دارای دو پورت USB-C/Thunderbolt 4 است که تا دو نمایشگر 4k با فرکانس 60 هرتز را با یک کابل متصل می کند. با این حال، صفحه نمایش برای مقابله با تابش خیره کننده روشن نیست، و شاسی آلیاژی منیزیمی آن به اندازه ساختار تمام آلومینیومی مک بوک ایر، محکم و با کیفیت نیست. 

بهترین لپ تاپ میان رده برای برنامه نویسی

بهترین لپ‌تاپ برای توسعه‌دهندگانی که در رده‌های میان‌رده آزمایش کرده‌ایم، Dell Inspiron 16 2-in-1 (2023) است. این صفحه نمایش بزرگ 16 اینچی دارد، بنابراین شما فضای زیادی برای دیدن کدهای خود دارید، و از آنجایی که 2 در 1 است، می توانید صفحه را به اطراف برگردانید و از آن به عنوان تبلت استفاده کنید. این لپ‌تاپ به طرز شگفت‌آوری برای لپ‌تاپ‌هایی در کلاس خود خوب ساخته شده است و برای یک مدل 16 اینچی زیاد دست و پا گیر نیست. باتری با استفاده سبک حدود 10 ساعت دوام می آورد و از طریق USB-C شارژ می شود. شما می توانید این لپ تاپ را با پردازنده AMD Ryzen 5 7530U or Ryzen 7 7730U CPU تهیه کنید. هر دو عملکرد خوبی دارند و برای برنامه نویسی مناسب هستند. حافظه قابل ارتقا توسط کاربر نیست، بنابراین دریافت حداکثر 16 گیگابایت از قبل بهترین است. صفحه‌کلید کمی نرم به نظر می‌رسد، اما همچنان برای تایپ طولانی مدت راحت است، و صفحه لمسی بزرگ و پاسخ‌گو است. انتخاب پورت عالی است، اما متأسفانه، هیچ پشتیبانی از Thunderbolt 4 وجود ندارد زیرا این یک سیستم AMD است. 

بهترین لپ تاپ مقرون به صرفه برای برنامه نویسی


بهترین انتخاب اقتصادی ما Acer Swift 3 14 (2020) است. این فوق قابل حمل 14 اینچی حمل آسان است و باتری آن تقریباً 14 ساعت در استفاده سبک دوام می آورد. با قیمت کمتر از 600 دلار، می توانید مدلی با پردازنده مرکزی Core i7 CPU, 8GB نسل یازدهم اینتل، 8 گیگابایت حافظه و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی خریداری کنید. اگر مایل به پرداخت بیشتر هستید، می توانید تا 16 گیگابایت رم دریافت کنید. فقط به یاد داشته باشید که حافظه قابل ارتقا توسط کاربر نیست. صفحه نمایش 1080p IPS آن واضح به نظر می رسد و فضای کافی را برای انجام چند کار سبک فراهم می کند. با این حال، روشنایی چندان زیاد نمی شود، بنابراین برای اتاق هایی با نور خوب یا بیرون از خانه در روز روشن ایده آل نیست. در مورد صفحه‌کلید و تاچ‌پد، صفحه‌کلید اولی کمی تنگ است اما برای تایپ مناسب است، و دومی کوچک است اما نسبتاً پاسخگو است. پورت ها شامل two USB-As, one USB-C/Thunderbolt 4, a full-size HDMI و یک جک هدفون است. 

 

Tell us your opinion